Sunday, July 10, 2016

Morning Energy Bowl


Tijdens de werkweek heb ik meestal weinig tijd om te ontbijten. Correctie: ik neem gewoon te weinig tijd om rustig te ontbijten. Daarom valt een yoghurtje met wat vers fruit of een smoothie, gemaakt de avond ervoor, steeds in de smaak. In het voorjaar ontdekte ik de vruchten van BONNER. Je kent hoogstwaarschijnlijk hun rozijntjes wel. Daarnaast bestaat hun assortiment ook uit o.a. Raisins & Berries, Cranberries, … Het is met dit laatste product, de veenbessen, dat ik aan de slag ging om een energierijke smoothiebowl te maken.


Mijn basis ingrediƫnten bestaan uit veenbessen, een krachtige vrucht die ook wordt gebruikt bij blaas-en urinewegen infecties maar ook simpelweg lekker is, en koriander wat dan weer goed is voor de spijsvertering. Daarnaast gebruik ik wat noten omdat ze boordevol vezels en gezonde vetten zitten.

Ingrediƫnten voor 1 smoothiebowl:

-145g natuur yoghurt
-30g BONNER cranberries
-70g verse of diepgevroren frambozen
-Een beetje vers gescheurde koriander
-1el honing
-gegrilde noten (ik nam cashews) of wat lekkere granola

Werkwijze:

Doe alles, behalve de noten, samen in de blender (simple as that!) en mix tot je een gladde smoothie bekomt. Wanneer de cranberries nog niet volledig gemixt zijn, is dat geen enkel probleem want dit geeft wat extra structuur aan de smoothiebowl.

Werk af met wat gehakte cashews of andere noten. Ik vind de smaak lekkerder wanneer je deze even op een laag vuurtje laat bruinen. Je kunt deze smoothiebowl ook perfect afwerken met wat versgemaakte granola. Enjoy!

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!