Tuesday, July 12, 2016

Il Capriani at The Lobby - Antwerp


Een tijdje geleden ging The Lobby open op het Antwerpse Zuid. Het was een populaire happening met tal van BV’s en de nodige “m’as-tu vu”  en het was al snel duidelijk dat er kosten noch moeite gespaard werden om er een succes van te maken vanaf het prille begin. The Lobby is een culinair pop-up concept op de voormalige site van discotheek Zillion, waar binnen enkele jaren een hotel komt. De pop-up opende begin juni en zal er blijven tot dit najaar, wanneer de bouwwerken voor het hotel zullen starten. De Italiaanse restaurantketen Il Capriani is dé vaste waarde in The Lobby en uiteindelijk zal het ook een vast plaatsje krijgen in het hotelconcept. Eerder ging ik al proeven van de keuken bij Il Capriani aan het MAS in Antwerpen, nu was het mijn beurt om hun concept in The Lobby te gaan ontdekken.



Ik had gereserveerd voor zondagavond. Gezien we het hele weekend hadden gewerkt, was een restaurant bezoekje heel welkom. Bediend worden en genieten was het uitgangspunt. Tot onze grote chance was het zonnetje dan ook nog eens van de partij. Bij het binnenkomen werd ons meteen gevraagd of wij een aperitief wensten te nemen op het terras. Niet zomaar een terras, maar liefst 500 m² aangelegde groene zone wachtte ons op. En geluk hadden we, want de rust die wij na een hectisch weekend gevraagd hadden was er. Het was zelfs extreem kalm die avond en met het kwakkelweer van afgelopen weken is het maar te hopen dat het concept op volle toeren draait zoals gehoopt.


We kozen voor het huisaperitief: een bellini. Van een zomers drankje gesproken smaakte dit echt zeer lekker. Het klinkt misschien een beetje raar maar deze Prosecco met perzik was net wat ik nodig had! We bestelden er iets bij om te knabbelen en Italiaanser dan een schoteltje antipasti met diverse charcuterie kan haast niet. Ik merkte op dat Il Capriani hun eigen olijfolie en pikante olie maakte en vermits deze op tafel stonden konden we het niet laten om ervan te proeven met een beetje knapperig brood erbij. Vooral hun pikante olie is een aanrader!



Na het aperitief werd ons gevraagd of we buiten bleven zitten of liever binnen. Gezien de weergoden ons nog steeds goedgezind waren besloten we dan maar te blijven zitten op het terras. We hadden ondertussen al de menukaart kunnen bekijken en deze is gelijkaardig aan die van de andere vestigingen van Il Capriani, buiten de suggesties dan vermoed ik. Wij opteerden voor een suggestie die ons vriendelijk werd voorgesteld door onze ober. Mijn partner ging voor de Tagliata Mediterranée, ikzelf verkoos de ravioli gevuld met aubergine. 



De tagliata zag er fris en zomers uit: de gegrilde côte à l’os werd afgewerkt met wat komkommer, tomaat, rode ui op z’n Mediterraans. Meer dan genoeg naar mijn mening. De ravioli gevuld met aubergine werd afgewerkt met een verrassend currysausje, stukjes pistache en proscuito. Een hele geslaagde combinatie voor mij, ik vond het zelfs jammer toen mijn bord leeg was… als hoofdgerecht mocht de portie naar mijn norm ietsje groter zijn… MAAR het positieve aan dit verhaal is dat er wel nog een plaatsje over was voor een dessert!

Had ik al gezegd dat Roger Van Damme ook vertegenwoordigd is in het concept van The Lobby? Ik zag zijn “We are Belgium” dessertje staan op de kaart van Il Capriani en ik had mijn zinnen erop gezet. Jammer maar helaas was dit op zondagavond uitverkocht dus bestelde ik de “Torta al limone”, oftewel citroentaart. Mijn liefste ging voor de crème brulée als afsluiter.



De Italiaanse schwung bij Il Capriani is ongetwijfeld hun sterk punt. Ze werken dan ook bijna uitsluitend met echte Italianen en de keuze op de kaart is zeer uitgebreid. Hopelijk gaan ze nog een mooie zomer en nazomer tegemoet want het is toch wel de moeite waard om The Lobby te ontdekken.


The Lobby
Jan Van Beersstraat 51
2018 Antwerpen


2 comments:

  1. Ik heb bij Il Caprinia Mechelen ook de ravioli met aubergine gegeten. Lekker, maar inderdaad een kleine portie. Het was toen wel met een tomaten-aubergine saus over, dus bij The Lobby is het veranderd naar een currysausje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben nog niet in hun vestiging in Mechelen geweest, maar zal er zeker nog wel eens van komen! :-)

      Delete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!