Monday, October 13, 2014

Nutella cake in een mok



Oké, het ziet er op mijn foto niet echt super smakelijk uit, maar deze cake fix is ideaal wanneer je zin hebt in een cake én geen uur wilt wachten op het resultaat. Het receptje is afkomstig van Yvonne Eijkenduijn uit haar ‘Weekend ontbijtboek’. Ik kon het bijna niet geloven toen ik het las: een cake maken in minder dan 5 minuten tijd. Het uitgelezen moment dus om het zelf een keer uit te proberen.

Ingrediënten voor 1 kopje cake:

-4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
-2 eetlepels lichtbruine suiker
-1 ei
-3 eetlepels halfvolle melk
-3 eetlepels maïsolie (ik nam arachideolie)
-3 eetlepels Nutella

Werkwijze:

Doe alle ingrediënten op de volgorde hierboven in een, met boter ingevette, mok. Roer alles goed samen met een vork tot je 1 homogene, bruine kleur bekomt. Zet daarna de mok in de microgolfoven op 1000 Watt gedurende 2,5 minuten. Klaar is de cake!

Mijn bedenkingen:

Zie dat je alle ingrediënten heel goed mengt en dat ook het bakmeel onderaan volledig is mee gemixt met de rest, zodat alles goed kan rijzen. Ik heb de grootte van de mok iets te klein genomen. Het zelfrijzend bakmeel doet heel goed zijn werk dus neem voor alle zekerheid een iets grotere kop zodat het mengsel niet overloopt in de microgolfoven. (Bij mij was het mengsel een klein beetje overgelopen, zoals je op de foto kan zien.) De smaak is uiteindelijk het belangrijkste en de cake was wel lekker. Ongelofelijk hoe snel en gemakkelijk je een cake op tafel kan toveren.

Bron: Weekend Ontbijtboek – Yvonne Eijkenduijn

3 comments:

  1. Dát ga ik ook proberen !! Staan er nog zo leuke receptjes in dat boek ? Want dan moet ik dringend naar de boekhandel !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Ingrid, ik heb enkel nog maar dit recept geprobeerd maar de donuts en de eitjes zien er ook heerlijk uit...

      Delete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!