Saturday, October 4, 2014

HNGRY, what's for dinner?


Wat zullen we eten vanavond? Heb ik alle ingrediënten in huis? Zo nee, welke ingrediënten heb ik nodig? Welke supermarkt is nog open op weg naar huis? Deze vragen maken deel uit van onze dagelijkse beslommeringen. Iedereen kent het wel: een drukke job, files, stress,.. en het stopt niet tot je thuis bent. Ik heb alvast een alternatief gevonden: HNGRY. Een supermarkt kan je het niet meteen noemen, van zodra ik binnenstapte in deze foodstore op de Antwerpse Kleine Markt kreeg ik meteen een gevoel van orde en rust. Het interieur is door de zaakvoerder Thierry Peeters himself ingericht: de ideeën en de realisatie. Neutrale en zachte kleuren, afgewisseld met wat industriële accenten: het klopt helemaal. En zin in eten, dat krijg je er gratis en voor niks bij! De mosterd hebben ze in Berlijn gehaald (figuurlijk gesproken). HNGRY in Antwerpen is dus een pionier in België in zijn genre.

Het concept spreekt voor zich: je kan kiezen uit diverse gerechten om thuis klaar te maken en elk gerecht heeft zijn eigen stand met de verse dagdagelijkse producten die je nodig hebt. De aangeboden porties zijn perfect afgestemd op een maaltijd voor 2 personen. Geen groente die slecht wordt en geen weggesmeten geld. De menu’s worden op regelmatige basis eens veranderd, zodat je steeds nieuwe inspiratie krijgt.  


Hoe ga je nu te werk? Je kijkt even rond en passeert diverse standen met mooie foto’s van hoe het gerecht eruit zou moeten zien in the end, kiest een gerecht waarin je die avond zin hebt, je neemt een mandje en GO! Haha, ik voel me even als een klein kind in een snoepwinkel. De meeste producten spreken mij wel aan maar ik laat me leiden door mijn eerste gedachte. Bij elk gerecht kan je zien wat de gemiddelde bereidtijd is én niet onbelangrijk: de prijs per persoon. Vervolgens neem je de corresponderende menu vast en overloop je de ingrediënten die je nodig hebt. Deze staan al zorgvuldig opgesteld dus je hoeft niet meer te gaan zoeken in verschillende rayons (which, let’s face it, is a total waste of time) Je neemt de nodige ingrediënten en off you go! Oh ja, voor diegenen die graag een wijntje drinken bij hun maaltijd: bij elk gerecht kan je een wijntip vinden die perfect is afgestemd op jouw gekozen gerecht. Meenemen dus, die wijn! Aan de kassa kijken ze steeds nog eens na of je alle juiste ingrediënten bij hebt en na het afrekenen (no cash, only cards), keer je met een goed gevoel huiswaarts.



Naast verse ingrediënten biedt HNGRY ook de kookaccessoires zelf aan. Een ovenschotel, tafeldecoratie.. name it en ze kunnen je verder helpen bij het invullen van een geslaagd diner. Achteraan het pand staat er een keuken voor diverse workshops of tastings. Naast de keuken hebben ze een gezellige ruimte ingericht als eetkamer. Tof idee dus om een workshop te organiseren en daarna gezellig in groep, met de voetjes onder tafel, te genieten van een lekker maal.


Vanzelfsprekend heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit concept uit te proberen. Gisterenavond heb ik hun ‘gevulde courgette met quinoa en feta’ klaargemaakt. De mensen die mij goed kennen weten dat ik graag experimenteer in de keuken en dat ik steeds alles goed afkruid. Peper en zout zijn bij mij vaste klant! Toen ik de menu las, zag ik tot mijn verbazing nergens staan: kruid dit of kruid dat.. of neem wat peper en zout.. Dus heb ik dat voor een keer gelaten voor wat het is en heb ik strikt de menu-instructies gevolgd. Ik heb echt genoten van dit gerecht: de lekkere, verrassende smaken hadden niet meer nodig dan beschreven stond. Ik beveel dit gerechtje dus zeker aan en ik ga binnenkort nog eens terug naar HNGRY voor meer lekkers.


Contact:

HNGRY
Kleine Markt 14
2000 Antwerpen

+32 3 291 80 90


Open ma-za 11h00-19h00

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!