Wednesday, March 26, 2014

Kusmi Tea


Ik ben een fervente theedrinker, misschien toch ook een beetje verslaafd gezien ik elke ochtend met mijn kopje thee aan de ontbijttafel zit. Onlangs heb ik een mooi Kusmi theeassortiment cadeau gekregen, verpakt in een stijlvolle witte doos.


© Tasting Lifestyle



Kusmi Tea is ontstaan in Sint-Petersburg in het jaar 1867. Het hoofdkantoor van dit theemerk bevindt zich nu in dé Franse modestad Parijs. De thee is afzonderlijk verpakt in mooie blikken doosjes, wat dus naast de geraffineerde smaak ook mooi presenteert. Er zijn talrijke smaken voorhanden: van groene thee tot gemberthee of zelfs chocoladesmaak.

Een doosje van 125g kost al gauw rond de 15 euro, wat niet goedkoop is, maar de uitstraling en de prestige van het merk neemt dan ook het voortouw waardoor Kusmi Tea ook niet overal te koop is. Het merk heeft een online shop en talrijke winkels verdeeld over Frankrijk maar ook in andere Europese landen is het merk vertegenwoordigd in een Kusmi shop. Ik heb deze theedoosjes in het verleden al gespot in enkele andere trendy winkels.

Nu ik een ganse doos heb gekregen met 15 verschillende smaken, ben ik razend benieuwd om alle smaakjes eens uit te testen om te zien welke mijn favoriet is. Daarenboven kan deze doos ook mooi gepresenteerd worden in mijn interieur, bijvoorbeeld op het aanrecht in de keuken. Of als leuk item op de salontafel of bijzettafeltje, hiermee refereer ik graag naar mijn vorige post over ‘salontafelboeken’.

Nadat ik ze allemaal heb uitgetest, laat ik zeker nog weten wat mijn favoriete smaak is!

1 comment:

  1. Ben benieuwd naar je favoriete smaak. Vind zelf turkish apple thee altijd heerlijk!

    ReplyDelete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!