Monday, September 22, 2014

One green smoothie a day, keeps the doctor away


Op Instagram en Facebook had ik dit weekend al een kleine hint gegeven. De groene smoothie, die momenteel een hype is, stond op mijn 'to do list' om uit te proberen. Eerlijk gezegd vond ik het er nooit smakelijk uitzien maar een groene smoothie zit boordevol goede voedingsstoffen en antioxidanten.. kan niet slecht zijn dus.. Ik heb er eentje ineen geflanst met rucola, yoghurt, citroen, goji bessen en een vleugje honing. Het perfecte drankje om na een workout of cardio te drinken. Waarom? De rucola zit boordevol voedingsstoffen, weinig calorieën en veel vitaminen. Deze geeft ook de extra pit aan de smoothie. Yoghurt is uiteraard een bron van calcium en is onmisbaar in deze romige smoothie. Citroen bevat vitamine C, reinigt het lichaam en hydrateert. Dit stimuleert eveneens de spijsvertering en vetverbranding. Goji bessen heb ik enkele maanden geleden ontdekt. Ik had hier en daar al eens iets gelezen over deze 'superfood' en besloot om ze toch eens te kopen. Blijkbaar zitten deze rode besjes vol met antioxidanten, mineralen, vitaminen en vezels. Ik moet toegeven: ze geven samen met de honing een zoete toets aan mijn smoothie.

Ingrediënten:

-250g yoghurt
-rucola (ik heb ongeveer 3/4 genomen van 1 zakje)
-een handvol geweekte goji bessen
-sap van een halve citroen
-een eetlepel honing

Werkwijze:

Laat de goji bessen een twintigtal minuten weken in een potje water, zo worden ze zacht. Haal ze daarna uit het water en leg ze apart. Nu kan je alle ingrediënten in de blender stoppen en goed mixen tot een homogene smoothie en that's it!

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!