Wednesday, September 3, 2014

Capsicum Salsa



Toen ik onlangs door het tuincentrum wandelde op zoek naar een paar nieuwe kamerplantjes, stootte ik op deze kleine plant met pepers: de Capsicum Salsa. Ze sprong meteen in het oog en is dan ook nog eens schattig om de keuken mee op te fleuren. Mijn plantje is echter geen lang leven beschoren want vandaag heb ik ermee geëxperimenteerd in de keuken. Ik heb een lekkere en gezonde salsa gemaakt om te combineren met een gegrilde kipfilet. Super eenvoudig en snel klaar, dus ideaal als lichte lunch.

Ingrediënten:

-Capsicum Salsa pepers (6 pepertjes)
-1 mango
-1 avocado
-1 rode ui
-peper en zout
-1 kipfilet
-olijfolie
-kippenkruiden

Werkwijze:

Snijd enkele pepertjes van de plant, ik heb er ongeveer een zestal genomen. Snijd ze doormidden en verwijder de zaadlijstjes. Leg ze met de bolle kant naar boven op een bakplaat en laat ze ongeveer 7 minuten grillen in de oven. Na 7 minuten zal je zien dat ze min of meer zwart geblakerd zijn. Haal ze uit de oven en leg ze in een kom of schaal. Bedek deze met wat huishoudfolie en zet opzij. Op deze manier zal de pel later makkelijk te verwijderen zijn.
Snijd de mango en avocado in kleine stukjes en snipper de ui fijn. Doe dit alles bij elkaar in een kom en meng door elkaar. Voeg er wat peper en zout bij naar eigen smaak.
Neem de kom met de pepertjes en begin met het ontvellen. Gezien het feit dat de pepertjes nogal klein zijn, schiet er vrij weinig vruchtvlees over. Vandaar heb ik er 6 genomen. Heb je het liever wat pikanter, neem dan nog meer pepers en SPICE IT UP… Snijd het vruchtvlees in kleine stukjes en voeg toe bij de andere ingrediënten. Meng, proef en zet nog even fris in de koelkast.
Marineer de kipfilet in een klein beetje olijfolie en kippenkruiden. Gril deze mooi krokant in de grillpan of op de barbecue en keer regelmatig om.
Tijd om te dresseren! Ik heb 1 helft van de schil van de avocado over gehouden om de salsa mee te presenteren. Snijd de kipfilet in sneetjes en leg ze op een bord of schaal naast de salsa.

Enjoy your meal!

2 comments:

  1. En ik heb altijd gedacht dat die pepertjes niet eetbaar waren, dat ze enkel ter decoratie konden dienen.... Een mens is dus blijkbaar echt nooit te oud om te leren !
    Ziet er lekker uit !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je Ingrid! Een deel van de plant is nu gebruikt, het deel dat overblijft dient nu ter decoratie :-) Ik hoop dat er terug pepertjes aan zullen groeien... ;-)

      Delete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!