Monday, July 21, 2014

Andy Warhol



Een van mijn favoriete kunstenaars is Andy Warhol, hij was een van de grondleggers van de popart kunststroming. Kunst hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn en dat zie je in zijn werk. Een blik Campbell’s soep, een banaan en de typische portretten van celebrities. It is what it is, of schuilt er toch een boodschap achter?
Onlangs wandelde ik voorbij Copyright in Antwerpen, een boekenwinkel in de Nationalestraat vlak naast het modemuseum, waar kunst, mode en architectuur hand in hand gaan. Voor de vitrine zag ik dit boek van Andy Warhol staan waarvan de leuke kaft mij benieuwd maakte naar meer. Terwijl ik het boek even snel doorbladerde moest ik denken aan zijn bekende quote: I never read, I just look at pictures… En voor ik het wist lag dit boek op mijn salontafel.


Bron
Bron

No comments:

Post a Comment

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!