Sunday, August 21, 2016

BRITA Fill & Go


Enkele weken geleden, nog voor ik op vakantie vertrok naar Griekenland, werd ik stapelgek op mijn nieuwe BRITA Fill & Go. Mijn praktisch waterfilterflesje gaat sindsdien overal met me mee. Er kan maar liefst 0.6 liter gefilterd water in per gevuld flesje en de Fill & Go is ideaal om mee te nemen wanneer je gaat sporten, gaat werken, naar het strand gaat... noem maar op! Zelfs de laatste dagen, bij het renoveren van mijn nieuwe thuis heeft mijn Fill & Go haar best gedaan. Gefilterd en stofvrij water waren meer dan welkom tijdens het schuren en schilderen…

Je kent BRITA waarschijnlijk wel van de grotere exemplaren: de schenkkannen die het plastieken of glazen flessenwater vervangen en veel beter zijn voor het milieu. Stel je maar eens voor dat je niet elke week naar de winkel hoeft te gaan om te zeulen met flessen water. Of het plastiekafval dat serieus gereduceerd wordt. Niet alleen zorgt BRITA voor een milieuvriendelijkere wereld, ook zijn hun producten makkelijk in gebruik en beter voor de portemonnee! Je koopt namelijk 1 maal een BRITA kan of Fill & Go waterfilterflesje en hergebruikt hetzelfde product met kraantjeswater. Enkel dien je regelmatig de waterkan of fles goed af te wassen, of simpelweg in de vaatwasser te steken, en een nieuwe filter te gebruiken.

Mijn Fill & Go waterfilterfles bestaat uit een compartiment waarin 0.6 liter kraantjeswater kan, een deksel met onderstuk (verkrijgbaar in 4 verschillende kleurtjes), 1 microdisc (inbegrepen bij de aankoop), een discafdekking en uiteraard het mondstuk. De microdisc zal ervoor zorgen dat het water gefilterd wordt tijdens het drinken. Het vermindert chloor en andere smaakversterkende stoffen evenals kleine metaaldeeltjes, zonder de mineralen in het water af te breken. 1 microdisc gaat mee voor ongeveer 150 liter water, oftewel 4 weken. Daarna steek je er gewoon een nieuwe microfilter in. Deze zijn afzonderlijk te verkrijgen maar let op want ze variƫren een beetje per model.

Genoeg over de praktische zaken, ik nam mijn BRITA Fill & Go namelijk mee op vakantie en ik had er geen spijt van. Op het strand, aan het zwembad en zelfs tijdens mijn wandelingetje door de stad heeft het mij verfrist gehouden. 


Mijn volgende verovering wordt waarschijnlijk de Fill & Serve waterfilterkaraf omwille van de eenvoudige reden dat de microdiscs van mijn Fill & Go hier ook in passen. Ook is deze karaf mooi van design en elegant om op tafel te zetten tijdens het eten. Heb jij een BRITA thuis? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

2 comments:

  1. Ik heb onlangs de pastelblauwe van de limited edition gekocht. Die waren in aanbieding in Delhaize, dus kon ik de kan niet laten staan. Tot nu toe al heel tevreden van :)
    Als de Fill & Go waterfles in een iets groter model verkrijgbaar zou zijn, zou ik er mij meteen eentje aanschaffen.

    ReplyDelete

Bedankt voor uw bericht! Thanks for your comment!